Šifr - romantika pryč

24. červen 2021 VaDo

Po pár měsících opět na břidlicovém lomu Šifr. Těšil jsem se. Prosinec mne navnadil. Ale velké bylo zklamání a to hned ze dvou důvodů. Ačkoliv jsem na lomu byl někdy po 9:00 ráno, už se plnilo parkoviště. Ne potápěči, ale koupači. Nad rozlehlým parkovištěm se vznáší sloup prachu, ten si zpět sedá na vodu, kde je vrstva opalovacích krémů, asi ještě ze včera. A k tomu začíná pekelné vedro. Ale dole je stále 6-8°C, takže ...… Číst více

Bořená Hora - po dlouhé době

14. červen 2021 VaDo

Po dlouhé době na Bořence. V plánu byl seznamovací ponor pro dívku, která má sice něco napotápěno, ale .. v moři, v shortu, s viditelností přesahující 20 metrů, teplotou vody hodně přes 20°C. Ponor do českého lomu byl, bez přehánění, kulturní šok. Na sobě 2x7mm, tím pádem o dost více zátěže. Viditelnost, na české lomy celkem dobrá - cca 5 metrů. Jen okolo trabanta tak spíše k metru. Ale nakonec pár kaprů jsme viděli, vrtulník, ...… Číst více

Jachta Řecko IV

2. červen 2021 VaDo

První díl povídání,  a druhý je zde a třetí je zde, pokud jste nečetli.   Let, původně plánovaný na sobotu odpoledne, byl přeložen na neděli odpoledne. Tím nám vznikl jeden den, kdy si můžeme zběžně prohlédnou Athény. Projdeme známá místa. Zde musím ocenit přínos covidu.  Jsme tu v podstatě sami. Tam, kde podle fotek z turistých průvodců, se táhne fronta, jen tu a tam potkáme turistu. Výborná večeře na zahrádce ...… Číst více

Jachta Řecko III

31. květen 2021 VaDo

První díl povídání,  a druhý je zde, pokud jste nečetli. Kea V noci nás budí smrad spáleniny a kouř. Shodujeme se, že asi na ostrově něco pálí. Ráno je okolo kouřmo. Vyplouváme opět o 6:00 hodině ranní. Ale slunce nevidíme.  Cap Souunion Fouká 15kn Z. Nese sebou kouř. To už víme, že nad Athenami hoří. Míříme na jih, takže vítr na předobok, a doufáme, že z kouře brzo vyplujeme. Zatím je dohlednost tak 0,5-1 Nm, lodě se vynořují ...… Číst více

Jachta Řecko II

25. květen 2021 VaDo

První díl povídání najdete zde, pokud jste nečetli. Serifos Na Serifos vyrážíme ráno po 6:00 hodině. Vycházející slunce nás zastihlo na výjezdu Ormos Porou u snídaně. A se sluncem připlouvají také delfíni. Poměrně velká parta menších delfínů se chvilku drží lodi.  Před 9:00 hodinou již začíná pofukovat a v 9:00 jedem na plné plachty na pěkný Z vítr o sile 10kn a k Ormos Livadi se řítíme ...… Číst více

Jachta Řecko I

24. květen 2021 VaDo

Tak jsme se po čekání, o pár dní delším než rok, dočkali a vyrazili na jachtu v Řecku. Čechy opouštíme upršené a studené (a do takových se také vrátíme).  Cesta Letadlo z Vídně. Řekové požadují vstupní formulář a PCR test, rakušákům stačí "tranzit". Vše rychle zkontrolováno a po krátké cestě (prospal jsem ji) sedáme v Athénách. Hned na nás útočí nezvyklé ...… Číst více

Lom Hoštěradice - průzračná voda

24. duben 2021 VaDo

Lom Hoštěradice byl pro nás velkou neznámou. Nikdy jsme tam nebyli - je to pěkně z ruky. Ale protože covid a do Rakouska se nemůže (tedy může, ale jen s testem), tak postupně prozkoumáváme české lokality. A o tomto lomu jsme četli z poslední doby samou chválu. Cesta dlouhá. Zlatej Borek. Ale za necelé tři hodiny jsme tam a voda vypadá nádherně. Skály padají do hloubky a vidět je hluboko. Pod hladinou jsou ke spatření hejna kaprů. A místí přidávájí povídání ...… Číst více

Jachta Chorvatsko - Vis, Jabuka, Palagruža

18. duben 2021 VaDo

Jarní jachting v Chorvatsku mi začíná připomínat potápění. Zima a spotím se už při soukání do hader. Ale jinak - paráda. Do Kaštely přijíždíme v noci z pátku na sobotu, ráno máme vyplout po probuzení druhé skupiny, která dorazila nad ránem. Windmeter ukazuje 30kn. Bude to zajímavé. Sobota - Split - Korčula Vyplouváme před polednem. Přes Trogirskou zátoku motorujeme, ale před Splitem vytahujeme plachty, hlavasku na první ...… Číst více

Borek - už byl absťák

28. únor 2021 VaDo

Naposledy jsem byl pod vodu již více než před měsícem. Už se mi pomalu začínalo prášit ze šosu. Tak jsem se moc těšil. Na Borku je nás jen pár. Voda nádherně čistá. Hned u brány nás vítá štika. Nechal jsem ji být, ještě jí koukala rybička z tlamy. Tak ať v klidu pozře snídani.  Podél hrany k autobusu asi v 8-10 mettech. Je z této hloubky. A pak dolů k autobusu. Zlusíme Nix od autobusu, ale někde se vloudila navigační chybka ...… Číst více

Žernovka 2

25. leden 2021 VaDo

V krátkém čase opět na Žernovce. Lom se mi líbil a byla i moc pěkná voda. Tak jej ukážu také Ondrovi. Ale ouha. Že se za pouhé 3 dny změní voda? Ale ano, ukázalo se to nyní. Ve středu dole vidět určitě 6+. Nahoře se voda lehce kazila s viditelností tak 3+.  A v neděli v celém profilu viditelnost s bídou 3 metry, spíše něco málo přes 2. Ale štiky byly na svém místě (doslova a do písmene). Takže nakonec stejně hezký ponor, i když s poněkud horší ...… Číst více