Lago di Garda

31. říjen 2016 VaDo

Na plánovaný výlet za potápěním na Lago di Garda jsme se všichni těšili. Internet je na informace dost skoupý. Pokud nějaké jsou, jsou v italštině. A ani překladač moc nepomohl. Nezbývá než průzkum bojem.

Porto San Nicolo

Socha JežíšeNaštěstí na nejpopisovanější lokalitě - Porto San Nicolo - je dostatek potápěčů, kteří jsou ochotni poradit. Takže se dozvídáme kontakt na dive centrum nedaloko v Arcu a pár informací o této lokalitě. Ponor k Christovi, což je ponořená socha na této lokalitě, byl nádherný. Viditelnost okolo 10 metrů, voda 17°C. Skoro se chtělo řvát: "Paráda". Ale pod vodou se neřve. Jako v lese.

Druhý ponor na té samé lokalitě, ale na druhou stranu - doleva. Nádherná stěna padající někam do nekonečna. A stále vše v barvě pepř a sůl. To způsobuje porost slávek a jejich odumřelé schránky, které tmavý podklad oživují bílou barvou.

Cassone pláž

CassoneDruhý ponor v podstatě jen na blind. Vidíme ze silnice potápěčskou vlajku, tak se zastavíme a zkusíme to. Ponor hodně připomíná Attersee. Prudký svah dolů, bahno a kameny opět porostlé slávkami, a tu a tam nějaká "atrakce". Jako například vrak Fiatu, pár soch. Ale pěkná viditelnost. A vlastně moc hezký ponor.

Naplnit flašky jde v San Nicolo. V přístavu je plnírna flašek za celkem příhodnou cenu. 4€ za 15l flašku. A pak jsme se zajeli podívat do Arca do potápčské prodejny Ambiente Acqua. Tam poradili další lokality a mají tam knihu Top Garda Diving Guide.

Calcarolle

Ráno jsme vyrazili na lokalitu Carcarolle. Nádherná stěna padající opět někam hluboko pod nás. A pod 20 metry se voda vyčistila natolik, že lampy svítily opravdu až někam do nekonečna.

Porto San Nicolo

Poslední ponor opět na lokalitě Porto San Nicolo, která nám nevydala všechna svá tajemství. Na levé straně asi 20 minut plavání podél stěny je malá prolézačka. Cesta se vyplatila, prolézačka je malá, ale hezká atrakce na focení a cestou zpět bylo snad přeštikováno.

A pak již jen návrat do šedé přítomnosti.

Steyreggsee, Weikerlsee, Ausee, Pichlingersee

22. říjen 2016 VaDo

Tentokrát jsme zkusili rozšířit potápěčské lokality o nějaké další. A protože v okolí Linze je několik pískoven podobných jako Pichlingersee, vydali jsme se je prozkoumat.

Steyreggsee

Jako první jsme zkusili Steyreggsee. Na první pohled vypadá zajímavě. Malinko menší než Pichlingersee, okolí poobně upravené - cestičky, parkoviště, toalety, pár hospůdek (nyní zavřených). Voda ne tak čistá, ale stejně bylo vidět cca do metru pod vodou  Místní rybář poskytl ochotně informace. Chytají se kapři, štiky. Hloubka kolem 6 metrů. Tak jdeme na to.

Ale zklamání. Ve třech metrech je se vplouvá do kalu a ten je stále až do hloubky 9 metrů. Viditelnost max 0,5 metru. Párkát proplouváme vodou zkalenou do neprůhledna. To se asi krmí kapři nebo líni. Potkali jsme několik škeblí rybničních. Takže kvalita vody asi dobrá. Jen jeden okounek. Tak asi po 20 minutách ponor končíme a vyrážíme dál.

Weikerlsee

V okolí Weikerlsee se chráněná oblast. K vodě se nedá snadno dostat, muselo by se táhnout výstroj asi 300-400 metrů po lesních cestách. Zákazová značka zakazuje snad vše myslitelné, od koupání, po rybaření, lodičky. Ale rybářů je tam poměrně hodně :-) Takže tady ne, jedem dál.

Ausee

Je rekreační a kampingová oblast. Za vjezd a vstup se platí. V okolí spoustu atrakcí, od hřišť po vodní lyže. Voda kvalitou připomíná Steyreggsee. Tak na to kašleme a pokorně najíždíme na Pichlingersee.

Pichlingersee

Zkusíme to tentokrát z úplně druhé strany, kde se jezero lomí. Už od pohledu ze břehu je vidět rozdíl v kvalitě vody proti těm předchozím. A sluníčko vylezlo, vodu dělá přímo křišťálovou. Jdeme na to. Prvních 20 minut to vypadalo, že se nám Pichling mstí za to, že jsme mu chtěli být nevěrní. Ani ryba, pokud nepočítám hejna malých rybiček. Ale okolo nich žádný velký dravec. Škoda.

Ale pak to začalo. Obrovští kapři na obou stranách. Ale obrovští. A pak jsou nějací divní... Amuři. Ale velikostí si vůbec s těmi karpy nezadali. Prý jsme potkali i nějakou štiku. Nevšíml jsem si. Škoda jen, že ti kapři nás k sobě nepustí na fotografickou vzdálenost.

Pěkně jsme se tam motali, takže jsem ztratil trochu pojem o prostoru a místo návratu jsme o kousek minuli a přeplavali o asi 20-30 metrů. Ještě že tak. Tam byl, tam ležel. Viděli jsme se teprve, když jsme se dostali na d něj v kytkách. Překvapeni jsme byli obá stejně. Sumec jako kráva. Doslova. Zvednul se z kytek, proplaval okolo Zbyňka. Jen ze zoufalství jsem zvednul foťák a vyslal za ním dva záblesky. Obrovskej. Hodně přes dva metry. Papulu jako hovado. Ty malý z těh velkejch kaprů se taky musí bát. Pak se nám ukázal ještě jednou, asi byl jen zkontrolovat, jestli už jsme vypadli z jeho místa. Když zjistil, že ne, odplaval porostem pryč.

Při návratu jsme potkali jetě jednoho menšího, tak okolo metru.

Viděl jsem jednu asi již někým nebo něčím poškozenou sladkovodní medůzku. Pokud to tedy byla medůzka.

Ve finále krásný ponor, 80 minut. Slunečno, voda 13°C.

Pichlingersee

9. říjen 2016 VaDo

Když je někde pěkná voda, je potřeba toho využít. Opět Pichlinger See. Voda ještě lepší než minulý týden, viditelnost místy k deseti metrům. Jen tam, co se krmí kapříci vepříci, je to hodně zkalené. Tentokrát se nám vyhly všechny velké štiky, ale potěšili líni, kteří nás nechali k sobě dostat hodně blízko.    … Číst více