Jachta - Sukošan - Murter - Sukošan

20. říjen 2018 VaDo

44253211_2108924615807757_1955469885127524352_n.jpg Konečně den D,  jsme v Chorvatsku, marina Sukošan a přebíráme loď. Family Office, Dufour 412GL, podle údajů 2 roky stará, podle vzhledu značně sešlejší. Angelina charter značně přehání ve stavu lodí.

Odpoledne přebíráme loď, vybalujeme a probíráme možné trasy. Vyplutí navečer, vzhledem k tomu, ža zatím vůbec nefouká, se odkládá na zítra. Třeba bude (foukat). Na večer jen jedno zpestření. Byl mi utopen mobil, hned v marině. Nepřežil. Čeká mně týdenní digitální detox. RIP.

V neděli vyplouváme, hladina jako zrcalo. Směr otok Žirje. Celý Pašmanský kanál od Sukošanu až po Pakoštane motorujeme. Teprve ve Vrgadskem kanalu trochu (slabá 2bf) fouká a prádlo letí nahoru. Po dvou hodinách honění větru je zase ticho. K večeru přijíždíme k otoku Žirje a protože podle předpovědi má v noci fouknout od východu, kotvíme do první žirjejské zátoky otočené na západ. Zaplaveme, uvaříme. Držíme 2 hodinové hlídky, ale noc klidná - tedy kdyby jsme dokázali pořádně nastavit kotevní alarm na drift. Naše předpoklady jsou moc nízké vzhledem k délce řetězu, tak se v noci párkrát upravuje nastavení.

Pondělní ráno hladina jako sklo. Vyrážíme směrem na maják Blitvenica - pár fotek v ranním světle. Pak chvilku na plachty, chvilku na motor, na jižní část Žirje. Přímou čarou se nedá, na moři je Chorvatské námořní vojsko a odklání nás k ostrovu. A na konci Žirje překvapení, celá oblast na jih od Žirje do 14 hodin uzavřena, Tak si otok Žirje objedeme ještě jednou, to akorát vychází na ukončení uzávěry. Opět chvilku na motor, chvilku na plachty (víc na motor). Kotvíme v zátoce na Malym Drveniku. Opět západní zátoka. V noci opět klid, trochu fouká podle předpovědi východní vítr. Nejteplejší noc. Hlídky držíme, bez problémů.

V úterý ráno opět žádný vítr. Až kolem desáté se zvedá slabá jihovýchodní dvojka bf. Chceme na Hvar na Stary Grad, ale to je skoro přímo proti. Tak plujeme směrem Vis a po poledni křižujeme na Murter. Chvilku to vypadá, že tak ostře stejně soupat nedokážeme a budeme muset ještě jednou křižovat, ale kolem 16 hodiny vše utichá a celý Starygradky zaljev motorujeme až do Staryho Gradu. Kotvíme na mooring (maturita za 1-) a za chvíli je tma. Objevujeme konobu Albatros. 100% doporučuji. Výborné a ještě teď na to vzpomínám a sbíhají se mi sliny. Salad iz hobotnice flambovany i obyčejný je prostě geniální.
Vedle kotví nějací z Brna. Pozabíjet.

44115864_2108924059141146_8868009019764113408_n.jpgStředa ráno je opět flauta, ale jakmile vyjedeme ze zálivu, fouká dvojka od jihozápadu. Je to tak tak na stoupání okolo Šolty. Občas je potřeba si nastoupat západním směrem. Kus před Rogoznicí asi v 16:00 opět vítr padá a na kávu v Rogoznici kotvíme opět za úplného bezvětří. Po kávě se přesouváme hluboko do zátoky. Z pevniny jde zima. Nejstudenější hlídka, ale bez problému.

Čtvrtek vyplouváme brzy s tím, že pokud nebude foukat, najdeme někde nějakou pěknou zátoku a dáme flákání. Zátoku jsme našli - i s bójema,. Kotvíme na bójku v první zátoce na západní straně Kaprije od severu, vykoupeme, pohoda. Po obědě začíná opět foukat a nakonec pěkná dvojka! Vyrážíme s plánem - kam až to půjde. Nakonec vítr padá kolem 16:30. Do zátoky na Murvenjaku dojíždíme za šera, krátce po zakotvení je noc. Alarmy již umíme nastavit, tak hlídky jsou tiché. Nakonec ani nefouklo a loď sedí na hladině jako přibitá.

44179858_2110108192356066_611736276483178496_n.jpgRáno v pátek je nutné natankovat a před 17:00 být již v Sukošanu. Do Biogradu ma motor. Po natankování v Biogradu se vykotvíme u otoku Babac. Opět kolem poledního se zvedá krásná  dvojka bf. Je skoro přímo v ose kanálu. Vítr v nárazech 3bf a krásná stoupačka. Zkoušíme, co loď umí. Jak moc stoupá, jak jí to jde na bočák. Vytáhneme z ní necelých 7knt. Krásný jachting. Před 16:00 hodinou jsme na plachty skoro ve vjezdu do maríny. Plachty dolů, fendry připravit. A nakonec příprava na předávku.

Předávka v pohodě, vše sbalit, večeře a v 20:00 již jsme na cestě k domovu.

Nekouřím 3500 dní

8. říjen 2018 VaDo

Málem bych zapomněl. 3500 dní bez cigarety to bylo 10. září 2018.

Attersee - Dixi a Nussdorf

7. říjen 2018 VaDo

Po teplých vodách Jadranu je potřeba odsolit cajk. A kde jinde, než na Attersee. Vím, že v červenci byla instalovaná nová atrakce na Dixi - pergola. Tak se na ni chceme podívat. Počasí ideální, prší, kape, mrholí. Sice na druhou odpolední hlásí roztrhání oblačnosti a polojasno, ale zatím to nevypadá ani náhodou. Dixi, díky za domeček s WC, protože má převysy a je možné se v suchu převléci. Voda vypadá dobře, ale jen vypadá. ...… Číst více

Křemže - Hosín - Hluboká - Netolice

3. říjen 2018 VaDo

Pěkná trasa, která zpočátku vede po hlavní silnici, ale pak se již motá v zatáčkách jihočeských okresek. Perfektní na kochání se podzimní přírodou.        … Číst více

Chvalšiny - Nové Hrady - Kaplice - Kuklov

Dokud je ještě hezky, je potřeba provětrat válce. Trasa je na odpoledne, kombinuje hlavní silnice s vedlejšími s pasážemi zatáček i rychlých úseků. Možností zastavit na kafčo je přehršel. Pěkné výhledy, krajina sumavského předhůří i Novohradských hor. … Číst více