Jachta Korfu 2021 - pokračování

8. říjen 2021 VaDo

Pokračování povídání o jachtění okolo Korfu. První díl najdete zde. Čtvrtý den Cílem ja Paxos, ormos Lakka. 15 Nm vzdušnou čarou. Ale vítr jde z JJV, takže přímo proti. Křižváním z toho uděláme více než dvojnásobek. A to posledních 5 mil motorujeme. Kotvu spouštíme v 16 hodin. Pak výsadek na dyngině do městečka. Výborná večeře (chobotnice v zelném listu a jehněčí se zeleninou a sýrem). Výborné ...… Číst více

Jachta Korfu 2021

6. říjen 2021 VaDo

Letenky a cesta Že to nebude snadné dávala tušit doba kovidová. Jedno letadlo nám zrušili bez náhrady, hledala se alternativní cesta. Ale nakonec vše klaplo a ráno stojíme ve Vídni na letišti a čekáme na kontrolu. Terminál zapípá a pouští nás do kontrolní zóny. Prohlídka a vstup na palubu. Důležitý je Covid pas nebo potvrzení. Klasický pas důležitý není.  A za chvíli jdeme na přistání ...… Číst více

Motovýlet Přerov

10. září 2021 VaDo

Motovýlet s překvapením by se to dalo nazvat. V pátek odpoledne start směr Morava, kde jsme měli přechodné ubytování. S různými zastávkami a zajiždkami dojíždíme po osmé večer na místo. Již celkem tma. V lese jeden adrenalinový zážitek: Vběhl nám pod motorku srnec. Naštěstí jsem jel asi 30 km/h a on stihnul uhnout. Já nestihnul nic. Takže je to vlastně jeho zásluha, že jsme celí. V sobotu pokračování přes kopečky směrem Prostějov a Přerov.  ...… Číst více

Motovýlet Kašperské Hory

9. září 2021 VaDo

Takové kokečko v pošumaví - Krumlov - Rábí - Kašperské hory - Stachy - Krumlov. Spojené s výstupem na rozhlednu Na Sedle. V těch motohadrech je jakýkoliv kopeček celkem výživný.   … Číst více

Motovýlet Kratochvíle

7. září 2021 VaDo

Motovýlet na zámek Kratochvíle byl vlastně neplánovaný. Prostě se jelo a pak tam byl. Tady jsem se ocitnul asi naposledy se školou. A to bude dobrých čtyřicet let  Před pár lety zrenovováno.    … Číst více

Kapitán na větší akci

22. srpen 2021 VaDo

Pro velkou partu to měla být velká akce - 5 lodí. Já jako jeden z kapitánů. Dalšími Martin (adminirál), a Ivana, Pepa, Ota. Strašně fajn lidi, fakt. A lodě taky luxusní - Elan 45.1. Sobota a neděle Nalodění v sobotu začalo vlastně velkou seznamovací party na pěti lodích současně, která končila nad ránem. Odplutí v neděli tedy nebylo úplně kooridinované na čas. Nám se podařilo vypadnout kolem poledne. Pokračovací instruktáž o lodi, kde co je, jak ...… Číst více

Ztroskotání aneb jak osedlat piráta

19. červenec 2021 VaDo

Sešlo se nás pět nad úkolem nastrojit piráta. Abych byl upřímný, klucí to již skoro měli pohromadě, když jsem přijel a přispěl tedy vlastně jen ... hodně málo. Zato dál jsem přímo perlil. A pak první projížďka. Vítr byl milostiv a foukalo tak max 10uzlíků v poryvech. Ale první projižďka je první projížďka - prdel sevřená. Každý náklon se hned vyrovnával, otěže plachet skoro pořád v ruce. Vrátili jsme se nadšeni. Pár chybiček ...… Číst více

Attersee - Dixi - kalná voda

11. červenec 2021 VaDo

Po pár dnech zpět na Attersee. Tentokrát lokalita Dixi. Předpověď vyšla na 100%. Při příjezdu na lokalitu lehce poprchává, ale postupně přestává. Potápek je to opravdu hodně, kurzisti s potápěčskou školou z Vídně a pár místních.  Minulý týden byla voda do cca 15 metrů mizerná a pak to již šlo. Nyní je to ještě horší. Až v 18 metrech se dělá jakás takás viditelnost. Plaveme rovnou k lodičkám. Stavbu ...… Číst více

Attersee - po dlooooouuuhé době

7. červenec 2021 VaDo

Attersee, hurá! Pár dní bylo celkem neletně (zataženo), takže davy lidí kolem Attersee trochu povolily. Navíc u nás je svátek a Rakušáci musí do práce (kiš kiš). Takže na parkovišti u Kohlbauernaufsatz bylo skoro prázdno. S buddym Jirkou jsme se potkali skoro na minutu. Domluvili jsme se na začátku víkendu - on byl zde na dovolené s rodinou, ale dal by ponor. Já tam stejně chtěl zajet - úterý je ideální.  Tak do vody! Nahoře ...… Číst více