Jachta Řecko 2022 - I

24. květen 2022 VaDo

Tak od ledna očekávaný jachting mezi řeckými ostrovy se stává skutečností. V pátek večer balíme tašku a modlím se, abychom na nic nezapomněli. A v pět ráno již sedíme v dodávce a letíme směr Vídeň. Letos větší parta, dvě lodě (Murdoc a Apha). O tom, jak jsme se k nim dostali, ještě určitě napíšu. Byla to trnitá cesta. V půl čtvrté odpoledne jsme již na letišti Athény. Tašky přišly všechny, ...… Číst více

Traunsee - Höbarthwandl

25. duben 2022 VaDo

O Velikonocích byla neděla hlášena asi nejhezčím dnem. Tak jsme s Ondrou vyrazili na potápění. Tentokrát lokalita Traunsee - Höbarthwandl. Moc pěkná stěna, začínající kousek od břehu v cca 10 metrech a spadající až kousek pod 40 metrů. Jsem zde tak jednou za rok, někdy ani to ne. A vždy je parkování jinak. Tentokrát jsou zde vymalované parkovací zóny. To je fajn. Voda na první pohled vypadá moc hezky. Po oblečení na druhý pohled ...… Číst více

Jarní Leštinka

3. duben 2022 VaDo

Pojeďte na Leštinku, v dubnu bude už hezky. Tak jsme tady! 2°C pod nulou, z nebe se sype sníh jako na Vánoce. Však jsme kolegům jdoucím na ponory zpívali koledy. Navíc prý voda nic moc. Zazpívali jsme koledy i sobě a šli do vody. Prvních pár metrů hodně špatné. Ale pak je to lepší a lepší a mezi 10-15 metry je voda docela čistá s viditelností jistě 4-5 metrů. Viděni: spící velký kapr, plno okounů (nespících), ...… Číst více

Attersee - Ofen a BMW Dixi - nádherná voda

27. březen 2022 VaDo

Voda na Attersee je, jako ostatně vždy v jarních měsících, vyčištěná do křišťálova. Viditelnost přes 20 metrů. Pod cca 20 metry se již kazí a promíchává se sedimentem, ale i tak je stále luxusní viditelnost. BMW Dixi Ponory jsme začali na lokalitě BMW. Kdo je zná z před cca 15, 20 lety, již by jej nepoznal. Není střecha, dvěře, palubka, volant také ne. Ofen Druhý ponor na lokalitě Ofen, ale jen do hloubky necelých 20 metrů. Tento ponor se zapíše ...… Číst více

Attersee - Dixy a Twin towers - studené, slunečné

13. únor 2022 VaDo

Po delším potápěčském půstu zapříčiněném plachtěním na Cabo Verde opět do vody. Kam jinam než na Attersee. Je to skoro stejně daleko jako Slověnice a je tam čistší voda. :-) Dnešní výběr - Twin towers a Dixy. Začínáme na Twin towers. Plácek na lokalitě je ve stínu. Tam, kam šplouchají vlny je led. Teplota vzduchu kolem -2°C, A Tom zjistil, že nemá křídlo (repektive duši). Tedy má, ale doma. Záchrana na Attersee není ...… Číst více

Cabo Verde V

11. únor 2022 VaDo

Toto je pátý a poslední díl povídání o plachtění po Kapverdských ostrovech. Předchozí díly najdete: první, druhý, třetí a čtvrtý. Sao Nicolau - Sao Vincente Po výletu po ostrově, covid testech a odhlášení jsme zvedli kotvu a namířili příď směrem k Sao Vincente. Kotva šla nahoru - tentokrát snadno - chvíli před před třetí hodinou. V půl čtvrté jdou plachty nahoru. Plné plachty. Chytáme ...… Číst více

Cabo Verde IV

6. únor 2022 VaDo

Toto je čtvrtý díl povídání o plachtění po Kapverdských ostrovech. Předchozí díly najdete: první, druhý a třetí. Maio - Sao Nicolau (Santa Luzia) Z ostrova Maio z Porto Ingles zvedáme kotvu chvilu před polednem. Plán je stavit se na severozápadní straně ostrova, kde jsou dlouhé bílé pláže, tam dát oběd a přes noc doplachtit na Sao Nicolau. Kde bychom teoreticky měli být kolem 9:00 hodiny. Při vyplutím jsme opět trhali kotvu ze dna. ...… Číst více

Cabo Verde III

3. únor 2022 VaDo

Pokračování povídání o jachtění na Kapverských ostrovech. Předchozí první díl a druhý díl si můžete také přečíst.  Přejezd Fogo - Maio  Toto měla být nejobtížnější etapa naší plavby. Dostat se z ostrova Fogo na Maio. Vše proti větru, který se v té době pohyboval mezi Bf3 až Bf5. Nejkratší trasa po vodě je necelých 100nm. Ale budeme muset křižovat. A 10in2 se zrovna stoupat moc nechtělo, hlavně když byly ...… Číst více

Cabo Verde II

1. únor 2022 VaDo

Pokračování povídání o plachtění mezi Kapverdskými ostrovy. První díl najdete zde. Bravo, Tantum - Bravo, Furna Ráno ještě dokupujeme ryby a zmíněnou půlku tuňáka. Půlka budou stejky, půlka bude tatarák. Ňam. Původně jsme chtěli provést přejezd na Fogo jižní cestou, tedy pod ostrovy. V 11:30 zvedáme kotvy a vyplouváme. Zpočátku ve větrném stínu ostrova, takže na motor. V 11:30 vytahujeme plachty, nejprve na první ref, ale pak refujeme na ...… Číst více

Cabo Verde I

31. leden 2022 VaDo

Konečně nastal den D a vyrážíme na cestu, na kterou se těším přes půl roku. Autem do Mnichova, na parkovišti nechat auto a pak letecky do Lisabonu, kde bude pár hodinová pauza a pak již na ostrov Sao Vincente, kde v Sao Pedro dosedáme na zem. Cesta jak jinak ve znamení Covidu, takže nejdůležitějším papírem byl negativní test a výmysl, který s Covidem asi nemá nic společného - slouží jen pro monitoring pohybu osob - Personal Locator Form. Vše ostatní je podřadné. V ...… Číst více