3.
únor
2022
VaDo
Pokračování povídání o jachtění na Kapverských ostrovech. Předchozí první díl a druhý díl si můžete také přečíst.
Přejezd Fogo - Maio
Toto měla být nejobtížnější etapa naší plavby. Dostat se z ostrova Fogo na Maio. Vše proti větru, který se v té době pohyboval mezi Bf3 až Bf5. Nejkratší trasa po vodě je necelých 100nm. Ale budeme muset křižovat. A 10in2 se zrovna stoupat moc nechtělo, hlavně když byly ...… Číst více
1.
únor
2022
VaDo
Pokračování povídání o plachtění mezi Kapverdskými ostrovy. První díl najdete zde.
Bravo, Tantum - Bravo, Furna
Ráno ještě dokupujeme ryby a zmíněnou půlku tuňáka. Půlka budou stejky, půlka bude tatarák. Ňam.
Původně jsme chtěli provést přejezd na Fogo jižní cestou, tedy pod ostrovy. V 11:30 zvedáme kotvy a vyplouváme. Zpočátku ve větrném stínu ostrova, takže na motor. V 11:30 vytahujeme plachty, nejprve na první ref, ale pak refujeme na ...… Číst více
31.
leden
2022
VaDo
Konečně nastal den D a vyrážíme na cestu, na kterou se těším přes půl roku. Autem do Mnichova, na parkovišti nechat auto a pak letecky do Lisabonu, kde bude pár hodinová pauza a pak již na ostrov Sao Vincente, kde v Sao Pedro dosedáme na zem. Cesta jak jinak ve znamení Covidu, takže nejdůležitějším papírem byl negativní test a výmysl, který s Covidem asi nemá nic společného - slouží jen pro monitoring pohybu osob - Personal Locator Form. Vše ostatní je podřadné.
V ...… Číst více
8.
říjen
2021
VaDo
Pokračování povídání o jachtění okolo Korfu. První díl najdete zde.
Čtvrtý den
Cílem ja Paxos, ormos Lakka. 15 Nm vzdušnou čarou. Ale vítr jde z JJV, takže přímo proti. Křižváním z toho uděláme více než dvojnásobek. A to posledních 5 mil motorujeme. Kotvu spouštíme v 16 hodin. Pak výsadek na dyngině do městečka. Výborná večeře (chobotnice v zelném listu a jehněčí se zeleninou a sýrem). Výborné ...… Číst více
6.
říjen
2021
VaDo
Letenky a cesta
Že to nebude snadné dávala tušit doba kovidová. Jedno letadlo nám zrušili bez náhrady, hledala se alternativní cesta. Ale nakonec vše klaplo a ráno stojíme ve Vídni na letišti a čekáme na kontrolu. Terminál zapípá a pouští nás do kontrolní zóny. Prohlídka a vstup na palubu. Důležitý je Covid pas nebo potvrzení. Klasický pas důležitý není.
A za chvíli jdeme na přistání ...… Číst více
22.
srpen
2021
VaDo
Pro velkou partu to měla být velká akce - 5 lodí. Já jako jeden z kapitánů. Dalšími Martin (adminirál), a Ivana, Pepa, Ota. Strašně fajn lidi, fakt. A lodě taky luxusní - Elan 45.1.
Sobota a neděle
Nalodění v sobotu začalo vlastně velkou seznamovací party na pěti lodích současně, která končila nad ránem. Odplutí v neděli tedy nebylo úplně kooridinované na čas. Nám se podařilo vypadnout kolem poledne. Pokračovací instruktáž o lodi, kde co je, jak ...… Číst více
19.
červenec
2021
VaDo
Sešlo se nás pět nad úkolem nastrojit piráta. Abych byl upřímný, klucí to již skoro měli pohromadě, když jsem přijel a přispěl tedy vlastně jen ... hodně málo. Zato dál jsem přímo perlil.
A pak první projížďka. Vítr byl milostiv a foukalo tak max 10uzlíků v poryvech. Ale první projižďka je první projížďka - prdel sevřená. Každý náklon se hned vyrovnával, otěže plachet skoro pořád v ruce. Vrátili jsme se nadšeni. Pár chybiček ...… Číst více
9.
červenec
2021
VaDo
2.
červen
2021
VaDo
První díl povídání, a druhý je zde a třetí je zde, pokud jste nečetli.
Let, původně plánovaný na sobotu odpoledne, byl přeložen na neděli odpoledne. Tím nám vznikl jeden den, kdy si můžeme zběžně prohlédnou Athény. Projdeme známá místa. Zde musím ocenit přínos covidu. Jsme tu v podstatě sami. Tam, kde podle fotek z turistých průvodců, se táhne fronta, jen tu a tam potkáme turistu.
Výborná večeře na zahrádce ...… Číst více
31.
květen
2021
VaDo
První díl povídání, a druhý je zde, pokud jste nečetli.
Kea
V noci nás budí smrad spáleniny a kouř. Shodujeme se, že asi na ostrově něco pálí. Ráno je okolo kouřmo. Vyplouváme opět o 6:00 hodině ranní. Ale slunce nevidíme.
Cap Souunion
Fouká 15kn Z. Nese sebou kouř. To už víme, že nad Athenami hoří. Míříme na jih, takže vítr na předobok, a doufáme, že z kouře brzo vyplujeme. Zatím je dohlednost tak 0,5-1 Nm, lodě se vynořují ...… Číst více