Jachting okolo Elby

24. červen 2024 VaDo

Hned začátkem května jsme se vydali na jachting okolo Elby. Bylo nás... plná loď. Lodičku jsme měli vypůjčenou z Marina Cala de Medici - Rutilicus.

TopImage

První zastávka byla na ostůvku Capraia Isola. První den nám počasí jachtingově moc nepřálo. Celé na motor za skoro bezvětří nebo jen slabého vánku. Takové ticho před přechodem fronty. Ta má dorazit další den.

Druhý den vstáváme do pošmourného rána s mraky nízko nad mořem. Ale fouká! Jedeme na jih podél Capraii a pak točíme na východ na východní pobřeží Elby. Cílem na je Rio Marina. Odpolednbe vítr postupně utichá a nezbývá, než natočit motor. Před příchodem deště se ještě jednou na chvíli vzepne na slabé 3Bf a s příchodem deště utichá. Do Rio Mariny připlouváme vytrvalým deštěm. Ani se nikam nechce, jen na večeři a spát.

Ráno se probouzíme pod modrou oblohou. Dopoledne je ještě střídavě oblačno, ale už neprší a je opět teplo. Krátká zastávka v Porto Azuro. Další zastávka je u zbytků těžebního zařízení na jižním cípu Elby. Kotvíme a odvážní udělají výsadek s prohlídkou. Ostatním stačilo, že znají někoho, kdo tam byl.
Cílem je zátoka Fetovaia, kde strávíme noc na kotvě.

Opět se budíme do prosluněného dne. Už od rána fouká krásně SEE okolo 3-4Bf. Vyrážíme ihned na plachty. Tento směr větru nám ale neumožní zakotvit u vraku Elviskot, protože vlnění je moc silné. Kotvit by se dalo, ale výsadek by byl, řekněme, obtížný.
Postupně na plachty a pak, už ve stínu Elby, na motor doplouváme k Marciana Marina.
Prohlídka městečka a pak lanovkou na nejvyšší bod Elby. Tady jsme potkali snad nejvíce lidí za celý pobyt na Elbě. Ale jejich lanovku, tu si musíte osobně vyzkoušet. Popisovat se to nedá.

Cílem dalšího dne je Portoferraio. Cestou ještě koupání a plácání se na pláži Enfola. Do Portoferria doplouváme pozdě odpoledne. V zátoce před portem stojí na kotvě La Grace. Zkoušíme pozdravovat na VHF, ale bez odpovědi. Ráno se plujeme podívat blíže, ale vypadá "zazimovaná".

A z Portoferraio již do Marina Cala De Medici. Kus na plachty, kus na motor. Vítr mezi 2-4Bf z SSE je pro nás skoro čistě zadní, ale dlouhé vlny neumožňují udržet motýla, tak křižujeme po větru. Před marinou vítr utichá docela.

Upluto 160nm, výlety, koupání.

Cestou zpět ještě výlet do Volterry a Pizzy.