Jachta Řecko II

25. květen 2021 VaDo

První díl povídání najdete zde, pokud jste nečetli.

Serifos

Na Serifos vyrážíme ráno po 6:00 hodině. Vycházející slunce nás zastihlo na výjezdu Ormos Porou u snídaně. A se sluncem připlouvají také delfíni. Poměrně velká parta menších delfínů se chvilku drží lodi.
Před 9:00 hodinou již začíná pofukovat a v 9:00 jedem na plné plachty na pěkný Z vítr o sile 10kn a k Ormos Livadi se řítíme rychlostí 6kn. Přesně ve 12:00 se vyvazujeme na molu. Doplníme vodu, zajdeme na frape. Výběrčí nikde. Takže opět zadarmo.

Od rána nejde GPS. Vysílačka, rychloměr, vše je bez signálu.

Odpoledne nás čeká výstup na Choru. Jen 4km, ale stále do kopce a většinu po schodech. Stálo to za to. Nejen cesta, ale i výhledy.

Večer zajdeme na rybu. Asi jsme měli moc velká očekávání. Ne, že by to nebylo dobré, ale byli jsme nějak navnaděni z Adamas a chtěli víc.

Kythnos

Další den vyplouváme opět ráno o 6:00 hodině. Už od rána má foukat 7-11kn Z, tak se svezeme a budeme plachtit. A skutečně to vyšlo. Ještě v zátoce vytahujeme hlavasku na plno a hned, jak najedeme na kurz přidáváme i genu a rychlostí 6-7kn se blížíme k zátoce Ormos Kolona, kde je horký pramen. Kotvíme krátce před 13:00 hodinou. Koupání, blbnutí, vysedávání v horké lázni termálních pramenů. Noc na kotvě. Trochu ji kazí 16 belgických lodí, které dorazí se soumrakem, ale jsou v klidu. Slyšet je hovor a muzika, neruší, jsou umírnění.

Kotevní hlídka je zážitek. Měsíc zapadá chvíli po duhé hodině a zde není (skoro) žádný světelný smog.

GPS opět v provozu.

Kea

Na Keu vyjíždíme později, až po 8:00 hodině. Důvody jsou dva, je to kousek a chceme na plachty. Z až SZ vítr se má zvednout právě v těch 8:00 hodin. A taky ano, nastupuje 10-12kn vítr a za dvě hodiny jsme na Kee. Cestou do Korrisii se zastavíme podívat na větrné mlýny Koundouros. GPS opět nefunguje. I zde potkáváme delfíny, ale tihle jsou velcí.

Na Korrissii se vyvazuji kotva - přístavní molo. Doufám, že to nebude provar. Ale vše klaplo, mírný boční vítr lehce snášel příď, což se dalo snadno kontrolovat. Kdy hodit kotvu jsme také zvládli odhadnout úplně výborně. Takže manévr za jedna (mínus). Nakoupit (hlavně víno docházelo), zajít na frapé a pivko. U místních rybářů nakupujeme ryby a stavíme na rybí polévku. Ta je za 2 hodiny v troubě hotová a my mezitím dojeli (opět na plachty za větru 12-14kn) do Ormos Otzias. GPS pak již zase šla. V noci má foukat, Z až JZ 15kn, ale tady budeme skovaní.

Pokračování v dalším díle.