Borek - už byl absťák

28. únor 2021 VaDo

Naposledy jsem byl pod vodu již více než před měsícem. Už se mi pomalu začínalo prášit ze šosu. Tak jsem se moc těšil.

Na Borku je nás jen pár. Voda nádherně čistá. Hned u brány nás vítá štika. Nechal jsem ji být, ještě jí koukala rybička z tlamy. Tak ať v klidu pozře snídani.  Podél hrany k autobusu asi v 8-10 mettech. Je z této hloubky. A pak dolů k autobusu. Zlusíme Nix od autobusu, ale někde se vloudila navigační chybka a míjíme jí. Podél cesty pomalu stoupáme nahoru a lesem se vracíme. U brány opět štika. Paní vrátná. Po hodině jsme z vody. Za tu cestu to stálo!

Fotek je opravdu - skoro žádná. Prostě jsem se tam jen tak plácal a kochal se pocitem beztíže, čuměl - a nefotil.

Borek - mlha a sníh

19. leden 2020 VaDo

Ze všech stran nás masírovali, že na Borku je výborná viditelnost. To se musí ověřitt. I když je Borek trochu z ruky, obětujeme se a zjitíme skutečný stav.

Cestou to vypadalo všelijak. Místy sněžení, že nebyla vidět cesta, místy namrzlá silnice. Ale bili jsme se jako draci a nakonec v časních ranních hodinách, akorát tak na svačinu, jsme dorazlili na místo. Hned potkáváme kamarády z Moravy, se kterými jsme se seznámil před lety v Pakoštane. Jak je svět malej. Ale oni už končí, mají to jen co by kamenem dohodil a zbytek.. /však víte/.

Hurá do vody. Cíl je najít Nix. Z různých poznámek jsem tak vytušil, kde asi je. A pokud je výborná viditelnost, neměl by to být problém. Takže jsme spadli k autobusu, nabrali odhadovaný směr a... Byla tam. Tak ji snad příště už najdu i podle náměru.

Mírkovi se tenčily zásoby, tak nahoru. Byl to pěkný 40minutový ponor.

Po naplnění flašek na druhý ponor. Bez Mirka, jen s Michalem. Mirek se ještě klepal po prvním ponoru.

A viditlnost: opravdu super! Autobus je vidět kompet na celou dýlku a vidět je již z deseti metrů. I ta NIx je vidět již z dálky - pokud víte, kam se dívat.

Pod vodou bylo vidět skoro líp než nad vodou. Tam vařil Kebule mlhu. A šlo mu to.

Lom Borek

7. leden 2018 VaDo

Tak voda jako v moři opravdu nebyla. Ale asi v současné době nejlepší lomová v Čechách. Bohužel počasí ze seboty nevydrželo, bylo zataženo. A tak i pod vodou nebylo světla nezbyt. Ale pořád tam bylo mnohem lépe než na Šumavě, kde většinou byla mlha a mrholilo celý den. Ale bylo to fajné. Jen ploutve se nám nějak skovávali. Tedy, okouni byli, ale to je tak vše. Podívali jsme se na autobus, podívali se i do něj. Druhou štreku jen po vyšších atrakcích. Musíme ...… Číst více

Borek

29. říjen 2017 VaDo

Jak nejlépe  strávit svátní svátek než pod vodou? A protože jsem byl na Moravě, tedy co by kamenem dohodil od spousty pěkných lomů, tak sem si mohl vybírat. A volba padla na Borek a na sobotu. To bylo dobře, v neděli bylo pěkně hnusně a k potápění bych se asi neodhodlal. Ráno první ponor vypadal suprově, ale asi vlivem dešťů se v cca 16 metrech na termoklině dělala vrstva kalu, ve které bylo vidět jen metr - dva. V tom bude na autobusu tma. Nemusím tam za každou cenu. Jinde byla viditelnost ...… Číst více

Trhová Kamenice, Leštinka, Borek

23. červenec 2017 VaDo

O víkendu jsme se jeli podívat na  lomy pod Hradcem Králové. Letos padl los na Trhovou Kamenici, Leštinku (hlavně kvůli plnění) a Borek. Loni bylo kolečko trochu jiné - Holetín, Srní, Leštinka, Mokrýšov.  Trhová Kamenice Lom v Trhové Kamenici jsme museli chvilku hledat. Ale nakonec jsme lom našli. Dlouhý příjezd lesně-polní cestou. Pak projít kousek k lomu a otvírá se krásný pohled na lom, který má krásnou ...… Číst více

TRIM CAMP Borek

11. září 2016 VaDo

Na TRIM CAMP jsem jel nakonec  sám. Pln očekávání, co se bude dít a také obav, jak se vyvede organizace. Přec jenom 40 potápek, které, budou trénovat, to bude mazec. Musím udělit pochvalu organizátorům před nastoupenou jednotkou, protože vše zvládli na jedničku. Vypsaný program klapal tak, jak byl rozepsán a i občasné přeorganizování proběhlo bez zádrhele.  A ptěšil mně i Gabka, která zkonstatovala: "Až na ten žaket a sigle flašku ...… Číst více

Borek

15. květen 2016 VaDo

Borek a jeho autobus. Zatím jsem na něj nepodíval. Vždy do toho něco přišlo. Buď jsem se ani na Borek nedostal, i když jsem to plánoval, nebo nebyl budy, se kterým bych se dolu vydal, a nebo prostě nebylo vidět. Naposledy jsme se autobus pokoušeli najít v listopadu, ale vodič (nyní už to vím) nevěděl, kde jej hledat. Tak teď podle plánku s Tomášem. Hned za bránou velká hlídačka štika. Pak již rychle za cílem. Na prvním ponoru klasická chyba - nedočkavý, přece ...… Číst více

Srní, Mokrýšov, Leštinka, Borek

30. listopad 2015 VaDo

O minulém víkendu jsme se pustili do Pardubického kraje a pokusili se navštívit aspoň pár lomů v této oblasti. Srní Začali jsme lomem Srní. Kde nás čekal ležící sníh a větrno. Ale bylo to snesitelné, zvláště díky rodícímu se zázemí, které ještě není 100% (co nevidět bude), ale již tak poskytne aspoň suchou a teplou místnost na převlečení. Voda ale zklamala. Čekal jsem, že se s padající teplotou vyčistí ...… Číst více

Leštinka a Borek

23. březen 2014 VaDo

Vyrazili jsme na víkendové potápění na Leštinku. Tedy, přidal jsem se ke KWS, kteří tam jeli se svými kurzanty dokončit kurzy. Na Leštince jsem nebyl 2 roky a naposledy byla celkem mizerná viditelnost, která se horšila každou hodinou. Tentokrát se sice nehoršila, ale pravda, také nebyla nejlepší. Dole byla viditelnost okolo 4m, možná i větší, ale sediment z hladiny postupně klesal. Leštinka Ranní sobotní ponor - velmi brzký - byl nádherný. ...… Číst více