Kalendář F1 pro rok 2008
Za pár týdnů (16.3.2008) začíná opět kolotoč závodů formule 1. A jaký je rozvrh? Proti loňsku
doznal několika změn. Takže na co se můžeme těšit?
Datum |
Okruh |
Země |
16.03.2008 | Albert Park Circuit | Austrálie |
23.03.2008 | Sepang | Malajsie |
06.04.2008 | Bahrain International Circuit | Bahrajn |
27.04.2008 | Circuit de Catalunya | Španělsko |
11.05.2008 | Otodrom Istanbul | Turecko |
25.05.2008 | Monte Carlo Street Circuit | Monako |
08.06.2008 | Circuit Gilles Villeneuve | Kanada |
22.06.2008 | Circuit de Nevers Magny Cours | Francie |
06.07.2008 | Silverstone GP Circuit | Velká Británie |
20.07.2008 | Hockenheimring | Německo |
03.08.2008 | Hungaroring | Maďarsko |
24.08.2008 | Valencie/Circuit Ricardo Tormo | Španělsko |
07.09.2008 | Spa-Francorchamps | Belgie |
14.09.2008 | Autodroma Nationale di Monza | Itálie |
28.09.2008 | SingTel Singapore Grand Prix | Singapur |
12.10.2008 | Fuji International Speedway | Japonsko |
19.10.2008 | Shanghai International Circuit | Čína |
02.11.2008 | Jose Carlos Pace | Brazílie |
Jesti jsem pochopil správně, potom velká cena USA po celkem velkých tahanicích odpadla.
Změny pro rok 2008
Převodovka
Převodvka musí nyní vydržet 4 závody. Pokud je nutná její výměna, je posunut závodník s vozidlem na startu o 5 míst zpět proti získané pozici v kvalifikaci.
UCU - Elektronická Kontrolní Jednotka
Od roku 2008 musí všechny týmy používat standardizovanou jednotku řízení, kterou FIA schvaluje. Rovněž schvaluje software, který je uvnitř. To umožní FIA monitorovat vozy a jejich výkonové parametry.
Kontrola trakce
Jednotka, nebo systém, který kontroluje prokluz kol v zátěži, již není povolen. FIA si od tohoto slibuje vyšší zajímavost závodu, protože jezdec již nebude kontrolován tímto systémem a má možnost udělat větší množstvi chyb. Zrovna tak startovací systém (systém umožňující optimální start), který je úzce svázán s kontrolou trakce, již také není povolen.
Kvalifikace
Kvalifikace zachovává systém KO, ale první část je prodloužena z 15 na 20 minut, třetí část kvalifikace je zkrácena z 15 na 10 minut. Druhá část zůstává 15 minutová. Mimoto jezdci musí nastoupit do závodu s palivem, které mají v nádrži po ukončení třetí části kvalifikace. Tím se má zamezit nudnému úvodu třetí části, kdy jezdci jen spalovali palivo, aby jejich vozy byly co nejlehčí.