Prodej myego.cz

21. květen 2008 VaDo

Nedá mi komentovat prodej domény myego.cz, kterou v tuto chvíli stále vlastní Radek Hulán. Už když s tím vyrukoval, jsem si říkal, že v tom bude nějaká kulišárna. Hlavně ve spojením s nedávným prodejem několika blogů za relativně slušné částky. Takže důvody, které vedly k tomuto kroku mohly být v podstatě dva.

  • Nechtěl již psát, přestalo ho to bavit. Tak si řekl, že na to spoň něco "trhne". Proti tomu ale mluví minimální akceptovatelná částka. Pro naopak mluví zůzné čachry s adSense (zapnutí, vypnutí, opětovné spuštění)
  • Snaha o reklamu zdarma. A to nakonec bylo to pravé. Uznávám, píši toto, až když je známý výsledek, emoce vychladly a diskuzní skupiny se uklidnily. Ale byl to celkem logický závěr. Důvody, které pro tento závěr hovoří jsou v podstatě tyto:
    • Web má slušnou návštěvnost, ale poslední dobou si ji již nedařilo dále zvyšovat. V podstatě se ukotvlila někde mezi 9 000 a 10 000 zobrazení za den. Díky této reklamní kampani, které si chytly nejenom internetová, ale i papírová média, se podařilo zvednout návštěvnost na inzerovaných 13 000 zobrazení denně. Takže tento účel byl splněn.
    • Tento projekt trvá již 5 let, Radek je kontroverzní postava a zjistit si tržní hodnotu svého projektu jej jistě několikrát napadlo.Zároveň musím uznat, že je i dobrý analytik. A takový "průzkum bojem" je přesně podle jeho gusta. Že u toho někoho nasere je mu celkem jedno. I tento účel byl splněn - zjištěna tržní hodnota takovéhoto projektu.
    • Je pravděpodobné, že zisky z adSense nejsou takové, jak by se dalo před pár lety očekávat. Lidé vůči reklamě hodně otupěli a průměrný poměr klik/zobrazení na reklamní baner se pohybuje někde okolo 0,1%. Mnohem účinější (pro příjmy) je předplacená reklama. Vzhledem k návštěvnosti, kterou tato "reklamní" kampaň vyvovala se dá předpokládat, že prodej této reklamy půjde i nyní lépe.
    • Zároveň si myslím, že k prodeji by nedlošlo ani kdyby byla nabídnuta akceptovatelná částka.
    • Pro hovoří i velká roztříštěnost témat, které na myego jsou (prodej byl "zamýšlen"  včetně obsahu). Tato velká roztříštěnost nedovolí tuto doménu koupit žádné specializované firmě.

To by snad bylo vše, co k tomuto dodat. Vzhledem k tomu, že byl vlastně druhý s takto úspěšným blogem, který jej prodával, dal se očekávat velký zájem a celkem slušná úspěšnost. Na druhou stranu, takovýmto ukončením své prodejní aukce zabouchnul dveře pro další prodejen minimálně na pár měsíců pro ostatní. Protože každý si bude pamatovat, že tenkrát to byl jen průzkum bojem a ne skutečný prodej.

Klíčová slova: prodej domény, myego.cz, radek hulán

Pokračujte ve čtení

Předchozí
Odkazy