Jachta Korfu 2021
Letenky a cesta
Že to nebude snadné dávala tušit doba kovidová. Jedno letadlo nám zrušili bez náhrady, hledala se alternativní cesta. Ale nakonec vše klaplo a ráno stojíme ve Vídni na letišti a čekáme na kontrolu. Terminál zapípá a pouští nás do kontrolní zóny. Prohlídka a vstup na palubu. Důležitý je Covid pas nebo potvrzení. Klasický pas důležitý není.
A za chvíli jdeme na přistání na Korfu, Kerkyra. Zde je to snad ještě větší fraška - u letedla se kontroluje covid pas. NIC JINÉHO. Za pět minut po výstupu z letadla jsme na ulici a čekáme na odvoz do mariny Gouvija, kde na nás čeká Silver Cloud. Poměrně malá jachta (9,5 metru). Ale jsme jen dva, tak se snad vejdeme.
Ještě nákup v obchodu přes ulici a v poledne jsme připraveni k odplutí.
Plány
Předpověď původně zněla jinak, ale v den odjezdu se změnila dost radikálně a pak pár dní vůbec nevycházela. Původně jsme chtěli vyrazit na Paxos a pak dolů na Lefkádu. Ale nyní to vypadalo jako motorovací zaležitost. A na západní straně Korfu vítr bude (asi). Tak tedy ne na jih, ale na sever! (Cimrman má radost).
První den
Ještě natankovat, pro sychr i do kanystrů. Nádrž je menší než mají chartrové lodě. Předpověď pro tento den nezněla nijak jachtařsky. Tak na motor. Nijak jej netrápím, cestovní rychlost okolo 3kn. Zastavení na koupání. Voda má snad 26°C. Po asi hodině a půl se ozve vítr ze severu. Tak ten tady být neměl. Nevadí. Je na stoupačku, plachty nahoru. Rychlostí okolo 4kn ve větru kolem 12kn na stoupačku. Ale během chvíle se situace radikálně mění. Vítr je 15, 20kn. Refujeme. Původně jsme chtěli na první ref, ale během práce jsem to přehodnotil na druhý ref. A dobře jsem udělal. Vítr vyběhl ještě na 25kn. A pak již postupně slábl a stáčel se k SZ. Nakonec nás ještě dovezl k místu prvního nocování na Korfu, do zátoky ormos Avlaki, nebo chcete li na Avlaki Beach. Dlouhá písková zátoka. Kotvíme na 8 metrech. Jsme tu celkemn 2 lodě. Chvilku to vypadalo, že budeme mít společnost s motorákem, ale ten rozvážil svůj umysl a zmizel. Večeřka, koupání. Pofukuje okolo 6-8kn z S, trochu pohupuje, stále teplo na tričko. Nastavím SailSafe a jdeme spinkat. Dvě kontrolní probuzení, vše v cajku. Budíme se do slunečného dne.
Druhý den
Opět předpověď tvrdí tak max 2Bf. Po brzké snídani (v 9:00) vyjíždíme na motor. Už v půl na poledne se zvedá nepředvídaný vítr 7-8kn SZ. Ten nás veze kolem celého severního pobřeží. Na západním začíná upadat. Plachty nechávám nahoře a pomáhám maličko motorem, aby rychlost byla aspoň 2kn. Zastavujeme na koupání snad každou hodinu. Párkrát zahlédneme ploutve, ale daleho. Byli to defíni? Asi.
Až kolem 16:00 se vítr opět probouzí a tak můžeme zajet na místo našeho nocoviště pod plachtami. V půl páte máme kotvu dole v ormos Georgios. Vykoupat a večeře a je tma. Windy tvrdí, že bude noční vítr 10-15kn JZ, tedy do zátoky. Nastavuji si alarm a budíka na každou hodinu. Ale pod námi písek, kotva zadřená do dna, jsme na cca 6 metrech a řetězu jsem tam poslal dostatek (asi 50m). Jsme tu sami, můžem si to dovolit. Nakonec klidný spánek (když pominu buzení). Díky větru stála loď pěkně do vln přídí a nehoupala.
Třetí den
Měl být opět bez větru. Jako by před námi utíkal. Vyplouváme kolem deváté, abychom chytli zbytky nočního větru (haha). Nakonec do oběda je to motorsailing. Přestávky na koupání co chvíli. Až kolem poledního začíná foukat. Nejprve 5-6kn, pak skoro 10, aby nakonec zeslábnul opět na bídných 3-4kn. A kolem 16:00 se opět pochlapil na krásných 12-15kn. Takže na Issos Beach doplouváme opět po plachtami. Noc má být sice větrná (8-12kn), ale jen asi do půlnoci. Pak nic. To je ta horší varianta. Opět pod námi písek, 5m, dostatek řetězu. Ale po půlnoci vítr opravdu lehnul a zanechal rozvlněné moře, ke kterému se Silver Cloud stavěla zadobokem. Rozvlněná a pleskavá noc, doplněná komáry. K ránu se uklidnilo i moře a zalezli komáři. Tak bylo pár hodin nepřerušovaného spánku.