Jachta Řecko III

31. květen 2021 VaDo

První díl povídání,  a druhý je zde, pokud jste nečetli. Kea V noci nás budí smrad spáleniny a kouř. Shodujeme se, že asi na ostrově něco pálí. Ráno je okolo kouřmo. Vyplouváme opět o 6:00 hodině ranní. Ale slunce nevidíme.  Cap Souunion Fouká 15kn Z. Nese sebou kouř. To už víme, že nad Athenami hoří. Míříme na jih, takže vítr na předobok, a doufáme, že z kouře brzo vyplujeme. Zatím je dohlednost tak 0,5-1 Nm, lodě se vynořují ...… Číst více

Jachta Řecko II

25. květen 2021 VaDo

První díl povídání najdete zde, pokud jste nečetli. Serifos Na Serifos vyrážíme ráno po 6:00 hodině. Vycházející slunce nás zastihlo na výjezdu Ormos Porou u snídaně. A se sluncem připlouvají také delfíni. Poměrně velká parta menších delfínů se chvilku drží lodi.  Před 9:00 hodinou již začíná pofukovat a v 9:00 jedem na plné plachty na pěkný Z vítr o sile 10kn a k Ormos Livadi se řítíme ...… Číst více

Jachta Řecko I

24. květen 2021 VaDo

Tak jsme se po čekání, o pár dní delším než rok, dočkali a vyrazili na jachtu v Řecku. Čechy opouštíme upršené a studené (a do takových se také vrátíme).  Cesta Letadlo z Vídně. Řekové požadují vstupní formulář a PCR test, rakušákům stačí "tranzit". Vše rychle zkontrolováno a po krátké cestě (prospal jsem ji) sedáme v Athénách. Hned na nás útočí nezvyklé ...… Číst více

Jachta Chorvatsko - Vis, Jabuka, Palagruža

18. duben 2021 VaDo

Jarní jachting v Chorvatsku mi začíná připomínat potápění. Zima a spotím se už při soukání do hader. Ale jinak - paráda. Do Kaštely přijíždíme v noci z pátku na sobotu, ráno máme vyplout po probuzení druhé skupiny, která dorazila nad ránem. Windmeter ukazuje 30kn. Bude to zajímavé. Sobota - Split - Korčula Vyplouváme před polednem. Přes Trogirskou zátoku motorujeme, ale před Splitem vytahujeme plachty, hlavasku na první ...… Číst více

Jachta Świnoujście - Kåseberga - Hammerhavn

26. říjen 2020 VaDo

Vzdělávací plavba na Baltu na jachtě Boomerang pod vedením kapitána Hombre Vladi Kršky a Honzi Staňka splnila očekávání. Jel jsem si vyzkoušet, jestli se mi bude líbit Balt (bude), jestli se mi budou líbit dlouhé cesty více než pár dní v tahu (moc ne), něco nového se naučit (naučil, snad). Boomerang je hliníková 16m dlouhá plachetnice, vybavená do těžších podmínek. O všem si můžete přečíst na její stránce. ...… Číst více

Jachta Chorvatsko - Vis

27. září 2020 VaDo

A jsme doma. Chorvatsko se s námi rozloučilo bouřkami a slejváky. Aspoň nás moc nemrzelo, že dovolná končí. Cesta do Chorvatska  Úplně v klidu a bez jakéhokoliv zdržení. Kdekoliv, na hranici se jen přibržďuje. Jediný, kdo chtějí vidět pasy, jsou Slovinci při odjezdu ze země, ale jde to tak rychle, že Kuba ani nestačí vykouřit cigaretu. 19.7. - checkin a odjezd na Šoltu Výhodou malého provozu v marínách je, že jsme dostali loď ihned po přijetí, tedy asi v půl třetí. Z ...… Číst více

Jachta Chrovatsko Cres - červenec 2020

12. červenec 2020 VaDo

A jsme zase doma. Jachting se vydařil! Z mariny Veruda na Ma Bujakana podél Cresu. Posádka ve složení kapitán, Zdenda, Veverka, Zuzka a Leňa. Ale postupně... Cesta Cesta ta byla v pohodě. Na přechodech nikde nikdo. Celkové zdržení cca 30 min. Ale posádka cestující 2 hodiny po nás hlásí zdržení 3 hodiny na Slovinsko-Chorvatských hranicích. Nic se nekontroluje, jen se zdržuje. 4.7. 2020 - sobota - check in Přejíždíme tedy díky bezproblémovému průjezdu ...… Číst více

Jachta Korfu - Agii Theodori (Korintskou cestou)

9. listopad 2019 VaDo

Nechal jsem se najmout jako crew na převoz plachetnice Silver Cloud kapitána a majitele Slávka. Byl jsem celkem nervózní, neznal jsem nikoho. Mohlo to být v pohodě, mohlo to být ale také na ho*no. Teď jen přeskočím na závěr: Sešla se prima parta a cesta byla mimořádně v pohodě. Tímto tedy zdravím Slávka (kapitán), Jirku (first mate a lodní doktor /největší zranění byla zatržený nehet a zadřená tříska) a Matůše. Na Korfu jsme dosedli po ...… Číst více

Jachta Split, Vis, Hvar

7. říjen 2019 VaDo

Tak celoprázdninové těšení skončilo. Hurá na jachtu. Před předáním jachty jsme zaskočili do Trogiru. Znám jej z předsezónní doby, kdy jsme na nábřeží kotvili sami, ale nyní jsou zde velké lodě ve třech řadách. Jachta by se sem nevešla. Kafčo, zmrzka a pak do maríny pro loď. Bleskovej checkin. "Manager" vypadal, že má v prdeli koudel. Musel jsem si vše projít sám, včetně plachet. V půl šestý jsme ale vypadli z mariny a vyrazili ...… Číst více